بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تعهدات بیمه گر و بیمه گزار

تعهدات بیمه گر
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تعهدات بیمه گزار

    تعهدات بیمه گر

    فرد بیمه گزاردر زمان انعقاد قرارداد بیمه، مسئولیت این را دارد که اطلاعات مربوط به خود را در مورد کیفیت خطر بیمه شده به طور کلی در اختیار بیمه گزارقرار می دهد.

    اگر شخص بیمه گزاربه طور عمدی از بیان مطلبی که به موضوع خطر ربط داده شود و ان را تغییر دهد، خودداری کند و یا اظهار خلاف واقع نماید حتی اگر هم مطلب کتمان شده یا بر خلاف وافع اظهار شده هیچ گونه تاثیری در وقوع حادثه یا در ریسک خطر نداشته باشد، قرارداد بیمه از تاریخ انعقاد، باطل و بلا اثر خواهد شد.

    و اگر فرد قصد پرداخت حق بیمه را داشته باشد باید پس از انعقاد قرارداد بیمه و یا دست کم قبل از وقوع حادثه حتما صورت گیرد در غیر این حالت شرکت بیمه در جیران خسارت هیچ تعهدی ندارد.

    گزارش به بیمه

    بیمه گزاردر زمانی که ریست احتمال بروز حادثه در کیفیت ویا وضعیت در طول مدت بیمه موظف به گزارش است که بیمه گر اطلاع داشته باشد. بیمه گزاروظیفه دارد که برای جلوگیری از وقوع حادثه و بیشتر شدن خسارت وارده به موضوع بیمه، اقدامات و احتیاط های لزوم را که هر شخصی عرفا از مال خود می کند به عمل می اورد.

    در حالتی که ثابت شود که بیمه گزاربه طور عمدی از انجام این کار خودداری کرده، بیمه گر این توان را دارد که به نسبت تاثیر اهمال بیمه گزار، خسارتی که از سوی بیمه گر به بیمه گزاراست کاهش خواهد یافت.

    سایر تعهدات بیمه گزار

    طبق قانون تعیین شده، بیمه گزاراین وظیفه را دارد که در کمترین مدتی که امکان دارد، زمانی که حادثه رخ دهد را گزارش دهد. البته این وظیفه را هم دارد که برای سایر اطلاعات مربوط به حادثه و تعیین میزان خسارت و مدارک لازمه را نیز در اختیار بیمه گر قرار دهد. بیمه گزارباید با بیمه گر در جهت این که انجام امور کارشناسی و برای بازدید از محل حادثه به عمل اورد. وظیقه دیگر بیمه گزاراین است که در صورت تغییر کرد نشانی و محل سکونت قانونی خود فورا مراتب را به طور کتبی به بیمه گر یا شرکت بیمه اعلام نماید.

    تعهدات بیمه گر

    با اهمیت تیرین و مهم ترین تعهد بیمه گر که مطمئننا بیمه برایان تهیه می شود، برای بیمه گزارزیان دیده پرداخت به طور کل و در زود ترین مدت امکان پذیر در واقع است. یکی از وظایف دیگر بیمه گر این است که باید تمامی تعهدات و تکالیفی که مربوط به بیمه گزاررا که در زمینه وظیفه ها او در زمان بروز حادثه، تشدید خطر و کلا در تمام زمان اعتبار بیمه نامه و … در زمان انعقاد قرارداد بیمه، باید اعلام کند که تا هیچ گونه حق و حقوقی از وی ضایع نشود.

    فسخ و بطلان بیمه نامه

    بیمه نامه را در شرایط زیر و از طرف بیمه گر و یا از طرف بیمه گزارمی توان فسخ کرد در زمان قبل از تاریخ درح شده در بیمه نامه یا انقضای ان و در ادامه موارد را توضیح خواهیم داد:

    از طرف بیمه گر

    در صورت پرداخت نکردن حق بیمه وحق بیمه های اضافی در سررسید های معین.

    با توجه به تشدید خطر و موافقت نکردن ‌بیمه‌گزاربه پرداخت ‌‌حق‌بیمه اضافی مربوط به آن.

    در شرایطی که کتمان حقیقت توسط بیمه گزاریا اظهار خلاف واقع ‌بیمه‌گزاربه طور عمد یا غیر عمد درباره وضعیت خطر و احراز این امر قبل از وقوع حادثه.

    از طرف بیمه گزار

    اگر تشدید خطر کمتر شده و یا به طور کل از بین رفته بود و بیمه گر به تخفیف حق بیمه راضی نبود.

    اگر درحالتی فسخ قرارداد بیمه نامه از سوی بیمه گر بود، حق بیمه باقی مانده بیمه گزار باید به صورت روز شمار محاسبه شود و به طور کامل به بیمه گزار برگردانده شود. مگر در موارد درج شده در قوانین بیمه. اگر هم فسخ بیمه نامه از سوی بیمه گزار بود، حق بیمه به صورت تعرفه های کوتاه مدت محاسبه خواهد شد.

    تعدی بیمه

    اگر در بیمه مسئولیت تعددی صورت گیرد، به این معنی خواهد بود که موضوع این بیمه نامه به موجب بیمه نامه های دیگری نیز مورد تامین قرار گرفته است، و بیمه گر در این حالت تعهد دارد نسبت به مبلغی که درخود بیمه مشخص کرده است با مجموع مبلغ های بیمه شده هزینه خسارت موضوع بیمه نامه با اطلاع بیمه گزار به طور مستقیم از سوی بیمه گر به فرد ضرر خورده و یا ذینفع وی پرداخت کند .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x