بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تعهدات بیمه بدنه

تعهدات بیمه بدنه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تعهدات بیمه گزار در خرید بیمه بدنه

    تعهدات بیمه بدنه

    این بیمه قراردادی است که در مورد دو طرف بیمه گر (شرکت بیمه) و فرد حقیقی یا حقوقی (بیمه گزار) صورت می گیرد. و این قرار داد باید تعهد دو طرفه هم داشته باشد.

    1-رعایت اصل حسن نیت:

    در خرید هایی که در بیمه بدنه صورت می گیرد، اطلاعاتی به متقاضی خرید می رسد از سوی بیمه ارائه شده که متفاوت با بعضی اطلاعات دیگر است که برخی از این اطلاعات، مهم و حیاتی و برخی دیگر غیرحیاتی هستند که اهمیت زیادی ندارند. تمامی شرکت های بیمه برای قانون، اصل را بر حسن نیت قرار می دهند. البته صدور بیمه بدنه بر طبق قانون زمانی صدور می شود که از سوی شرکت بیمه کارشناسی فرستاده می شود و این موضوع این را نشان می دهد که چشم بسته هیچ شرکت بیمه ای به بیمه گزار ندارد.

    2-پرداخت مبلغ بیمه:

    یکی از مشکل سازترین مشکل بیمه گزارها در قبال شرکت بیمه، پرداخت حق بیمه است. در واقع این مسئله شامل بیمه نامه ای که به صورت نقدی خریداری می شود، نیست. طبق قوانین، در مواردی مثل پرداخت به صورت اقساطی خریداری می شود، اگر بیمه گزار در صورت پرداخت اقساط کم کاری کند، بیمه گر بیمه نامه را در این حالت فسخ نماید. ولی اگر بیمه گر به دلایل مختلفی که می تواند بوجود بیاید بیمه نامه را فسخ نکند، در زمانی که حادثه ای به وجود بیاید، پرداخت خسارت بر مبنای شرایط خصوصی مندرج در بیمه نامه صورت می گیرد.

    3-اعلام تشدید خطر:

    زمانی که بیمه گزار بیمه بدنه را خریداری می کند تمام شرایط خودروی خود را به بیمه گزار اعلام می نماید. به عنوان مثال فردی خودرو خود را تاکسی یا خودرو شخص یا بارکش معرفی می کند. این به این معنا است که بیمه گزار احتمال به خطر افتادن خودرو خود را به بیمه گر توضیح می دهد. و اگر در طول دوره بیمه بدنه در بیمه نامه شرایط خودرو پر ریسکتر شود باید قبل از هر گونه حادثه به شرکت بیمه باید گزارش دهد و در این صورت شرکت بیمه با بازنگری نرخ بیمه، حق بیمه بیشتری که متناسب با خطری که برای مدتی که تا سررسید بیمه نامه باقی مانده است باید متقبل کنید.

    4-اعلام نمودن خسارت:

    قطعا فردی که بیمه ای خریداری می کند در بروز هرگونه حادثه ای که خسارت وارد می شود از ان استفاده نماید. طبق قانون فرد در طول 5 روز کاری می تواند اطلاع دهد که حادثه ای برای خودرو یا در هر بیمه دیگری برای پوشش های ان بیمه گزارش دهد یا می تواند با پست سفارشی این موضوع را اطلاع رسانی کنید. به جزء اطلاعات قبل بیمه گزار باید قبال بیمه گر مدارک لازم و سایر اطلاعات خواسته شده راجع به حادثه و خسارت وارد شده به خودرو را که از وی خواسته شده را بگوید. اگر بیمه گزار هرگونه اطلاعاتی را نگوید بیمه گر می تواند از دادن خسارت در قبال ان خودداری کند.

    5-اظهارات غیرواقعی:

    اگر در هر حالتی بیمه گزار به قصد فریب و یا تقلب کردن بیمه گر(شرکت بیمه)، اطلاعات جعلی یا نادرست به بیمه گر ارائه کند، بیمه گر می تواند هیچ گونه خسارتی را به بیمه گزار پرداخت ننماید.

    6-اجتناب از وقوع حادثه یا توسعه خسارت:

    هر شخصی به این دلیل بیمه بدنه می کند که در قبال خساراتی که خودرو می بیند از سوی بیمه گر هزینه ای پرداخت شود اما مطابق قوانین بیمه گزار حتما احتیاط های لازم را که هر فردی عرفا خودروی خود می کند انجام دهد. اگر از هر طرفی ثابت شود بیمه گزار عمدا، اقدامات احتیاطی لازم به انجام را انجام نداده است، بیمه گر می تواند با استدلال انن که بیمه گزار نسبت به مراقبت از مال خود قصور کرده است، هزینه پرداختی برای ان را بیمه گر می تواند کاهش دهد.

    7-اجتناب از جابه جایی خودرو:

    زمانی که حادثه ای بروز دهد، بیمه گزار نباید خودروی خود را جابه جا کند( به غیر در زمانی که مامور انتظامی دستور به جابه جایی داده باشد.

    8-تعمیر خودرو بدون هماهنگی با بیمه گر:

    اگر خودرویی که بیمه بدنه دارد را قبل از مراحل نهایی شدن پرداخت خسارت یا بدون اطلاع به بیمه گر تعمیر شود، شرکت بیمه می تواند روند پرداخت خسارت به وی را با مشکل مواجه سازد. پس بهتر است قبل از هر اقدامی به بیمه گر گزارش داده شود.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بیمه ما مراجعه کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x