بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

تست سلامت بدن ذهن چیست؟

تست سلامت بدن ذهن چیست؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • تست سلامت بدن ذهن چیست؟

    Mental Health Screening

    سلامت ذهن یا سلامت روان چیست؟

    سلامت روان شامل رفاه عاطفی، روانی و اجتماعی ما می شود. که بر نحوه تفکر، احساس و عمل ما تأثیر می گذارد. همچنین به تعیین چگونگی مدیریت استرس، ارتباط با دیگران و انتخاب سالم نیز کمک می‌کند. سلامت روان در هر مرحله از زندگی، از کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی یکی از مهم ترین موارد است.

    اگرچه این اصطلاحات (سلامت روان ضعیف و بیماری روانی) اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، سلامت روان ضعیف و بیماری روانی یکسان نیستند. یک شخص می تواند سلامت روانی ضعیفی داشته باشد و همچنین بیماری روانی برای او تشخیص داده نشود. به همین ترتیب، فردی که مبتلا به یک بیماری روانی تشخیص داده شده، می تواند دوره هایی از رفاه جسمی، روانی و اجتماعی را تجربه کند.

    چرا سلامت روان برای سلامت کلی انسان ها مهم است؟

    سلامت روانی و جسمی به یک اندازه از اجزای مهم سلامت کلی یک شخص هستند. به عنوان مثال، افسردگی خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامت جسمی، به ویژه شرایط طولانی مدت مانند دیابت، بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. به طور مشابه، وجود شرایط مزمن می تواند خطر ابتلا به بیماری روانی را نیز افزایش دهد.

    آیا سلامت روان شما در طول زمان تغییر می کند؟

    بله، مهم است که به یاد داشته باشید که سلامت روان یک فرد بسته به عوامل بسیاری در طول زمان می تواند تغییر کند. زمانی که خواسته هایی بر یک فرد تحمیل شود که بیش از منابع و توانایی های مقابله ای او باشد، سلامت روانی او می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر فردی ساعت های طولانی کار می کند، از یکی از بستگان خود مراقبت می کند یا مشکلات اقتصادی را تجربه می کند، ممکن است سلامت روانی ضعیفی داشته باشد.

    تست سلامت بدن ذهن چیست؟
    تست سلامت بدن ذهن چیست؟

    بیماری روان یا ذهن چیست؟

    بیماری های روان شرایطی هستند که شامل تغییرات در احساسات، تفکر یا رفتار (یا ترکیبی از این موارد) می شوند. بیماری های روان با پریشانی و یا مشکلات عملکردی در فعالیت های اجتماعی، کاری یا خانوادگی مرتبط هستند.

    سلامت روان شامل عملکرد موثر در فعالیت های روزانه است که منجر به موارد زیر می شود:

    • فعالیت های تولیدی
    • روابط سالم
    • توانایی سازگاری با تغییرات و کنار آمدن با ناملایمات

    بیماری روانی … به طور جمعی به تمام اختلالات روانی قابل تشخیص اطلاق می شود  که شرایط و علائم این بیماری عبارت از:

    • تغییرات قابل توجه در تفکر، احساسات و یا رفتار
    • پریشانی و یا مشکلات عملکردی در فعالیت های اجتماعی، کاری یا خانوادگی

    سلامت روان و ذهن پایه و اساس احساسات، ارتباطات، تفکر، یادگیری، انعطاف پذیری و عزت نفس است. همچنین سلامت روان کلید روابط، رفاه شخصی و عاطفی و کمک به اجتماع و جامعه است.

    بسیاری از افرادی که بیماری روان و ذهنی دارند نمی خواهند در مورد آن صحبت کنند. اما بیماری روانی جای خجالت ندارد! این یک وضعیت پزشکی است، درست مانند بیماری قلبی یا دیابت. و شرایط سلامت روان قابل درمان است. پزشکان و متخصصان به طور مداوم در حال گسترش درک خود از نحوه عملکرد مغز انسان هستند و درمان هایی برای کمک به افراد برای مدیریت موفقیت آمیز شرایط سلامت روان هستند.

    بیماری های روانی چقدر شایع هستند؟

    بیماری های روانی یکی از شایع ترین بیماری ها در دنیا هستند طوری که درصد قابل توجهی از مردم در مقطعی از زندگی خود به بیماری یا اختلال روانی مبتلا می شوند.

    چه چیزی باعث بیماری روانی می شود؟

    هیچ دلیل واحدی برای بیماری روانی وجود ندارد. تعدادی از عوامل می توانند در خطر ابتلا به بیماری های روانی نقش داشته باشند که این عوامل عبارتند از:

    • تجارب نامطلوب اولیه زندگی، مانند تروما یا سابقه سوء استفاده (به عنوان مثال، کودک آزاری، تجاوز جنسی، شاهد خشونت و غیره)
    • تجربیات مرتبط با سایر شرایط پزشکی مداوم (مزمن)، مانند سرطان یا دیابت
    • عوامل بیولوژیکی یا عدم تعادل شیمیایی در مغز شخص
    • استفاده از الکل یا مواد مخدر
    • داشتن احساس تنهایی یا انزوا
    تست سلامت بدن ذهن چیست؟
    تست سلامت بدن ذهن چیست؟

    تست سلامت روان چیست؟

    تست سلامت روان آزمایشی از سلامت عاطفی شماست. این تست کمک می کند تا متوجه شوید که آیا شما یک اختلال روانی دارید یا خیر. اختلالات روانی شایع هستند. این بیماری بسیاری از مردم را در مقطعی از زندگی خود تحت تأثیر قرار می دهند. انواع مختلفی از اختلالات روانی وجود دارد. برخی از شایع ترین اختلالات عبارتند از:

    افسردگی و اختلالات خلقی

    این اختلالات روانی با غم و اندوه معمولی متفاوت است. آنها می توانند باعث غم و اندوه شدید، عصبانیت و یا ناامیدی شوند.

    اختلالات اضطرابی

    اضطراب می تواند باعث نگرانی یا ترس بیش از حد در موقعیت های واقعی یا خیالی شود.

    اختلالات اشتها

    این اختلالات باعث ایجاد افکار و رفتارهای وسواسی مرتبط با غذا و تصویر بدن می شود. اختلالات خوردن ممکن است باعث شود افراد مقدار غذایی که می خورند را به شدت محدود کنند، پرخوری بیش از حد (پرخوری) یا ترکیبی از هر دو را انجام دهند.

    اختلال کمبود توجه

    این اختلال جز شایع ترین اختلالات روانی در زمان کودکی در کودکان است همچنین می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد. افراد مبتلا به ADHD در توجه و کنترل رفتار تکانشی مشکل دارند.

    اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

    این اختلال می تواند پس از گذراندن یک رویداد آسیب زای زندگی مانند یک جنگ یا تصادف جدی رخ دهد. افراد مبتلا به PTSD حتی مدت ها پس از پایان خطر احساس استرس و ترس می کنند.

    سوء مصرف مواد و اختلالات اعتیاد

    این اختلالات شامل مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر است. افراد مبتلا به اختلالات سوء مصرف مواد در معرض خطر مصرف بیش از حد و مرگ هستند.

    اختلال دوقطبی که قبلاً به آن افسردگی شیدایی می گفتند

    افراد مبتلا به اختلال دوقطبی دوره های متناوب شیدایی (بالا بودن شدید) و افسردگی دارند.

    اسکیزوفرنی و اختلالات روان پریشی

    اینها از جدی ترین اختلالات روانپزشکی هستند. آنها می توانند باعث شوند افراد چیزهایی را ببینند، بشنوند و یا باور کنند که واقعی نیستند.

    اثرات اختلالات روانی از خفیف تا شدید تا تهدید کننده زندگی متغیر است. خوشبختانه، بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات روانی را می توان با دارو و یا گفتار درمانی با موفقیت درمان کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x