بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه عمر مکمل بیمه تامین اجتماعی

بیمه عمر مکمل بیمه تامین اجتماعی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه عمر مکمل بیمه تامین اجتماعی

    چرا در کنار بیمه تامین اجتماعی باید بیمه عمر داشته باشیم؟

    بیمه عمر و سرمایه گذاری که نام دیگر آن بیمه زندگی یا یمه آتیه است  یکی از زیر شاخه‌های بیمه اشخاص است؛ بیمه عمر دارای رشته‌های گوناگونی مانند بیمه‌های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه‌های مختلط عمر و پس‌ انداز، انواع طرح‌های آتیه برای کودکان، بیمه‌های مستمری، بیمه‌های بازنشستگی و بیمه‌های عمر گروهی است که مورد آخر زیاد مرسوم نیست. این بیمه یکی از روش های سرمایه گذاری بلند مدت است و در مقایسه با سرمایه گذاری در بانک مزایای بیشتری دارد و این علاوه بر پوشش های بیمه ای است.

    بیمه تأمین اجتماعی تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی ایران به عنوان یک بیمه‌ گر اجتماعیِ عمومی و غیردولتی، وظیفه پوشش اجباری بیمه برای کارگران و کارمندان را به عهده دارد و به عنوان بیمه بازنشستگی مرسوم در کشور محسوب میشود.

    همچنین این سازمان برای صاحبان مشاغل آزاد پوشش اختیاری بیمه تأمین اجتماعی ارائه می‌نماید که مبلغ آن بسیار بالا است. تعهدات بیمه تأمین اجتماعی براساس قوانین و استانداردهای سازمان‌های بین‌المللی کار و تأمین اجتماعی تعیین شده‌است. مهمترین تعهدات و خدماتی که این سازمان ارائه میدهد عبارتند از:

    • مستمری بازنشستگی
    • مستمری از کار افتادگی
    • مستمری بازماندگان
    • مقرری بیمه بیکاری

     

    • غرامت دستمزد ایام بیماری
    • غرامت دستمزد ایام بارداری
    • پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی
    • کمک هزینه ازدواج
    • کمک هزینه کفن و دفن

    بیمه عمر و سرمایه گذاری ماهیتی متفاوت با بیمه تامین اجتماعی دارد به این صورت که بیمه تامین اجتماعی بیشتر مبلغ حق بیمه را برای کلوزهای درمانی صرف میکند و پس انداز خاصی برای بیمه گذاران خود ندارد. یکی دیگر از موضوعات مهم که باعث تفاوت بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه تامین اجتماعی است، بحث بازنشستگی است. در بیمه تأمین اجتماعی حتما باید مدت خدمت بر اساس جداول مشاغل به پایان برسد که به شرح زیر است 20 سال سابقه برای مشاغل سخت و زیان‌آور یا 30 سال سابقه برای مشاغل عادی.

    اما در بیمه عمر و سرمایه گذاری بعد از گذشت 10 سال میتوانید مستمری دریافت کنید و خود را بازنشست کنید. بیمه های عمر و سرمایه گذاری قرارداد های بین 5 تا 30 ساله دارند و در شرکت بیمه ما شما بعد از گذشت حداقل 10 سال میتوانید خود را بازنشست کنید و مبلغ مورد نظر را به صورت ماهانه و یا به صورت یکجا دریافت کنید.

    یکی دیگر از تفاوت‌های بیمه ‌عمر و سرمایه گذاری و تأمین اجتماعی در مورد فوت بیمه گذار و یا ابتلا به امراض خاص است؛ در بیمه عمر در صورت فوت بر اثر حادثه و یا فوت به شکل طبیعی و یا بروز امراض خاص  که 7 نوع هستند و شامل بروز سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن میباشند مبلغ قابل توجهی به بیمه‌ گذار یا بازماندگان او پرداخت خواهد شد؛

    در صورتی که در بیمه تامین اجتماعی تنها هزینه کفن‌ و دفن بیمه گذار پرداخت می ‌شود که  به اندازه سه برابر آخرین حقوق دریافتی فرد است. و البته به همسر و یا دختران فرد بعد از فوت همسر و پدر حقوقی تعلق میگیرد که کمتر از حقوق بیمه گذار اصلی است.

     

    تفاوت حقوقی در بیمه عمر و سرمایه گذاری و بیمه تامین اجتماعی به شکل  زیر است:

    1. حقوق تأمین اجتماعی فقط به فرد بازنشسته، و یا همسر و فرزندان متوفی تعلق می ‌گیرد.
    2. مستمری در بیمه‌ های عمر می‌تواند به صورت مادام العمر و به ذی ‌نفع مشخص شده در قرارداد پرداخت شود.

    در بیشتر شرکت‌ های بیمه ای بعد از تکمیل فرم پیشنهاد بیمه‌ عمر و سرمایه گذاری توسط متقاضی، آن فرم توسط پزشک معتمد بررسی شده و بر اساس پاسخ‌ های درج شده در بخش مربوط به سلامتی و سوابق بیماری در مورد نیاز به انجام معاینات پزشکی و یا آزمایشات تصمیم‌ گیری خواهد شد.

    البته این معاینات در صورتی انجام میشود که مبلغ حق بیمه از حدی مثلا 3 میلیون تومان بیشتر باشد و اگر شرکت بیمه به دلیل بیماری های مختلف نتوانست فرد را بیمه کند تمامی هزینه هایی که اول بیمه گذار واریز کرده است به حساب او برگشت داده میشود. و اگر سلامت بیمه گذار به تایید پزشک رسید مبلغ پرداخت شده جزو حق بیمه، بیمه گذار محسوب میشود.

    در این وضعیت اقتصادی ایران اکثر مردم مجبور به وام گرفتن هستند تا بتوانند چیزهای خیلی کوچک را برای خود تهیه کنند. شرایط وام گرفتن از بانک ها و موسسات نیز به طبع بسیار سخت شده و برای وام گرفتن نیاز به ضامن های معتبر دولتی دارند. اما افرادی که بیمه عمر و سرمایه گذاری دارند دیگر نگران این مورد نیستند زیرا میتوانند بدون نیاز به ضامن و شرایط دیگری که بانک ها نیاز دارند از بیمه عمر و سرمایه گذاری خود به میزان 90 درصد اندوخته خود وام دریافت کنند

    و در اقساطی با مبلغ کم در طی 36 قسط آن را پرداخت کنند. در اصل بیمه نامه عمری که نزد شرکت بیمه است ضامن بیمه گذار برای دریافت وام است.

    باید گفت بیمه‌های عمر جایگزین هیچ بیمه نامه دیگری نیستند، نه بیمه تامین اجتماعی و نه بیمه نامه‌های درمانی. با توجه به همه مزایایی که بیمه عمر برای فرد بیمه شده دارد، خرید بیمه عمر می‌تواند مکملی برای بیمه تامین اجتماعی باشد و به تنها تامین کننده نیازهای درمانی نیست. برخی از پوشش‌ها و مزایای بیمه عمر از قبیل دریافت وام بدون نیاز به ضامن در کنار سایر پوشش های این بیمه نامه می تواند فقط یکی از دلایل انتخاب بیمه عمر و سرمایه گذاری باشد.

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x