بیمه ما |فرا بیمه ما|بیمه عمر ما|بهترین بیمه عمر

طرح های جدید و ویژه بیمه ما

بیمه باربری و حمل و نقل داخلی

بیمه باربری و حمل و نقل داخلی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
  • بیمه باربری و حمل و نقل داخلی

    مهمترین کلوز های بیمه باربری داخلی + تعیین قیمت بیمه باربری داخلی

    ایران کشور بسیار بزرگی است و علاوه بر اینکه کار صادرات و واردات زیادی انجام میدهد محصولات مختلف تولید شده در ایران و یا محصولات صادراتی را باید به مناطق مختلف کشور ارسال کند تابه دست مصرف کنندگان برسد.

    اما به دلیل اینکه شرایط جاده های ایران زیاد مناسب نیست و رانندگی خطرناک در ایران بسیار رایج است، ممکن است در هنگام باربری داخلی مشکلی برای اجناس پیش آید که خسارت بسیار بالا است. از این رو دریافت بیمه نامه باربری داخلی علاوه بر داشتن بیمه نامه های باربری وارداتی و صادراتی بسیار اهمیت دارد و میتواند خسارت وارده به سرمایه فرد بیمه گذار را جبران کند.

    بیمه باربری داخلی را میتوانیم به صورت زیر تعریف کنیم تا درک آن آسان تر شود:

    بیمه حمل و نقل داخلی کالا ‌بیمه ‌ای‌ است‌ که‌ به موجب‌ آن‌ ‌بیمه‌گر در مقابل‌ دریافت حق‌ بیـمه‌ ‌از ‌بیمه‌گذار، متعهد‌ می‌شود درصورتی که در جریان‌ حمل‌ کالا از نقطه ‌ای‌ به‌ نقطه دیگر در اثر وقوع‌ خطرهای‌ موضوع‌ بیمه‌، کالا تلف‌ شده‌ و یا دچار خسارت شود و یا ‌بیمه‌ گذار هزینه هایی در رابطه‌ با این‌ خطرات ‌متحمل‌ شود، تمام خسارت‌های وارد را جبران‌ نماید.

    بیمه باربری داخلی فقط در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی روی وسیله نقلیه  بجز خود سوزی و حادثه وارد به وسیله نقلیه که عبارت است از واژگون شدن وسیله نقلیه ، سقوط وسیله نقلیه ، برخورد وسیله نقلیه با جسم خارجی یا جسم خارجی به وسیله نقلیه، بیمه نامه صادر میکند و خسارت را پرداخت میکند.

     

    بیمه باربری و حمل و نقل داخلی
    بیمه باربری و حمل و نقل داخلی| بیمه حمل و نقل| بیمه باربری داخلی| بیمه باربری|

    در بیمه باربری داخلی بیمه گذار یا همان فردی که بیمه نامه را دریافت کرده است باید تعهدات زیرا را اجرا نماید:

    • بلا فاصله به وسیله تلگرام یا دورنگار وقوع خسارت را به بیمه گر یعنی بیمه ما اطلاع دهد.
    • برای انجام بازدید و تنظیم گزارش کارشناسی با نمایندگان بیمه ما همکاری کند.
    • برای نجات کالای بیمه شده و کمتر شدن خسارت و حفاظت از کالا های نجات یافته اقدامات لازم را انجام دهد.

     

    • مدارک مورد درخواست بیمه گر یا شرکت بیمه ما را تحویل دهد.
    • گواهی موسسه حمل و نقل مبنی بر علت ،زمان ،مکان و میزان تقریبی خسارت را به بیمه گر ارائه دهد.
    • هنگام تحویل کالا در مقصد مراتب خسارت در بارنامه که به راننده داده میشود درج گردد.

     

    • از همکاری و سازش با موسسه حمل و نقل یا هر مسئول دیگری جهت بیشتر نشان دادن خسارت خودداری کند.
    • بلا فاصله مقامات انتظامی را از وقوع خسارت آگاه کند و گزارش آنها را دریافت کند.

    در صورت عدم رعایت موارد فوق توسط بیمه گذار، بیمه گر حق دارد از پرداخت خسارت وارده خودداری نماید.

    تعهداتی که بیمه گذار قبل از وقوع حادثه باید به بیمه گر یا همان شرکت بیمه ما بدهد شامل موارد زیر است:

    • بیمه گذار موظف است حق بیمه را هم زمان با صدور بیمه نامه پرداخت کند. تعهد بیمه گر در پرداخت خسارت رابطه مستقیم دارد با اینکه حق بیمه به نحو ذکر شده و قانونی پرداخت شده باشد.

    اعم از اینکه کالا به دفعات یا یکبار حمل شود، بیمه گذار موظف است قبل از حمل نوع کالا، ارزش کالا ، شماره پلاک انتظامی وسیله نقلیه، شماره و تاریخ بارنامه حمل را به صورت کتبی به بیمه گر یا شرکت بیمه ما ارائه دهد.

    مدت اعتبار بیمه نامه باربری داخلی چه قدر است؟

    بعد از تمام شدن کار های بارگیری و با قرار گرفتن محموله و بار روی وسیله نقلیه بیمه نامه باربری داخلی شروع می شود و با رسیدن وسیله نقلیه به مقصد ذکر شده در بیمه نامه؛ بیمه نامه مورد نظر به اتمام میرسد. حمل کالا از تاریخ صدور بیمه نامه به مدت یکسال دارای پوشش است و یعد از یکسال ادامه پوشش بیمه ای مورد نظر بستگی به توافق دو طرف یعنی بیمه گذار و بیمه گر دارد.

    نکته مهم درباره حق بیمه بیمه نامه باربری داخلی این است که  بعد از صادر شدن بیمه نامه حق بیمه به هیچ وجه قابل بازگشت نمیباشد.

    مهلت شکایت و اقامه دعوی برای بیمه نامه باربری داخلی:

    بیمه گر و بیمه گذار در زمان بستن بیمه نامه باربری داخلی توافق کرده اند در صورت وقوع حادثه، کلیه دعاوی ناشی از این بیمه نامه را ظرف دو سال از تاریخ  وقوع حادثه علیه یکدیگر ارائه کنند ولی بعد از آن هیچ شکایتی پذیرفته نیست.

    البته توجه به شرکت بیمه ای که از آن بیمه نامه باربری داخلی خریداری میکنید نیز مهم است زیرا در زمان بروز خسارت شرکت بیمه باید بتواند خیلی سریع آن مشکل را جبران کند و خسارت را به شما در کمترین زمان ممکن پرداخت نماید. در بین شرکت های بیمه ای، شرکت بیمه ما در سال 1399 بیشترین میزان پرداخت خسارت را داشته و همین باعث شده که بیمه گذاران زیادی بیمه نامه های متنوعی از این شرکت را خریداری کنند. همچنین شرایط بیمه نامه های باربری وارداتی این شرکت نیز نسبت به دیگر شرکت های بیمه مناسب تر است.

    دلیل اینکه بیمه ما برای همگان قابل اعتماد است و میتوان بیمه باربری داخلی از این بیمه را با خیال راحت خریداری کرد و از پرداخت خسارت آن مطمئن بود، پشتوانه قوی مانند بانک ملت است که برای همه مردم شناخته شده است، همچنین با توجه به اسپانسر بودن این بیمه برای برنامه های تلویزیونی مانند خندوانه و عصر جدید میتوانید با خیال راحت این از این شرکت بیمه بیمه نامه باربری داخلی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

     

    Protected By Copyscape

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    اشتراک گذاری :

    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x